Rondzendbrief februari 2022

De vierde van Kees

Ruim een half jaar geleden las ik een stukje tekst onder het kopje “In 60 seconden” in “Het Noord Hollands Dagblad”. Ik heb dat artikel als uitgangspunt genomen, met zeer veel dank aan de schrijver of schrijfster.

Ik zou eigenlijk meer bij de lokale middenstand, de lokale ondernemer, moeten kopen. Ik weet dat, maar het is verleidelijk om iets te bestellen via internet. Dat heeft een aantal voordelen: je hoeft niet naar de winkel, het bestelde wordt bij je thuis gebracht, het is vaak een stuk goedkoper en, als je via de website van Auxili-ja! (www.auxilia-brasili-ja.nl) de afbeelding Sponsorkliks aanklikt en je winkel zoekt kun je ons sponsoren. Het kost je geen cent extra, alleen een klein beetje extra moeite.

Ik heb op bovenstaande manier een “universele dimmer” besteld. En dan gebeurt het; er komen een aantal mailtjes binnen:

1. Bol.com: Bedankt voor je bestelling. We gaan direct voor u aan de slag.
2. Webwinkel: Dank voor uw bestelling via Bol.com
3. Bol.com: Je bestelling is meegegeven aan de bezorgdienst
4. Postnl: Je pakket is onderweg

Misschien wisten ze niet zeker of ze deze al hadden verstuurd. Dus nog maar een keertje.

5. Postnl: Je pakket is onderweg
6. Bol.com: De bezorger is onderweg
7. Postnl: Je pakket is bezorgd

Maar we waren er nog niet. De vraag kwam of het contact met de bezorger goed was, of de bestelling naar tevredenheid is uitgevoerd en of ik aan kan geven wat ik van het product vind. Ik heb eigenlijk nooit de behoefte om daarop te antwoorden, maar de bezorger kan er voordeel bij hebben: hij/zij moet immers veelvuldig worden beoordeeld? Het gebeurt mij ook wel dat ik, als ik iets in een winkel koop, vrijwel meteen een berichtje krijg met daarin de vraag: “Wat vond u van het bezoek aan onze winkel?” of “Hebben ze u in de winkel goed geholpen?” Waar zijn we in vredesnaam mee bezig? Zij lijken wel van alles te willen weten en wij lijken wel alles te moeten beoordelen. Straks wordt ook nog gevraagd wat ik van de kleding en uiterlijke verzorging van de winkelmedewerk(st)er vind. Het moet echt niet gekker worden. Je zou bijna zeggen: maak een lijstje met winkels, waar ze niet aan deze gekkigheid meedoen. En dan kom ik, denk ik, toch uit bij de kleinere lokale ondernemers. Toch maar meer lokaal gaan kopen.

Groet
Kees Ooijevaar

Contact

 Naar Contactpersonen>

U kunt ons werk ondersteunen:

NL16 RABO 0368948870
t.n.v. Auxilia-Brasili-ja

KvK nr: 371000429
RSIN/fiscaalnr. 816039562

 anbi logo

Sponsors

Add Social
't Fortuin Wervershoof
Drukkerij De Letter

Archief

In het archief vindt u:

  • de projecten op jaarvolgorde
  • een verzameling van de rondzendbrieven

Ga naar het archief >

logo sponsorkliks

©Copyright Digital-Dreams webdesign - Alle rechten voorbehouden.

www.digital-dreams.nl